Власникам «зайвої» нерухомості варто уточнити нарахування податку у ЦОПах
Управління оподаткування фізичних осіб Головного управління ДПС у Тернопільській області повідомляє, що в поточному році сформовано 92,5 тис. податкових повідомлень-рішень з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на суму 204,2 млн гривень. Всі рішення надіслано громадянам засобами поштового зв’язку. Значна частина таких повідомлень-рішень повернулась до податкової служби з поміткою Укрпошти «за закінченням терміну зберігання» або «адресат вибув».
Тобто такі повідомлення-рішення із нарахованими сумами податку до платників не потрапили. Відповідно утворюється податковий борг, нараховуються штрафні санкції та здійснюється арешт майна боржника.
Причиною повернень податкових повідомлень-рішень у зв`язку із неотриманням їх громадянами є те, що податкове повідомлення-рішення надсилається платнику за його податковою адресою. Інформація щодо податкової адреси – це інформація внесена до інформаційних баз податкової служби на підставі даних, представлених платником особисто. Здебільшого випадків дані місця реєстрації подані громадянами до податкової служби в період, коли вони звертались з метою отримання реєстраційний номер облікової картки платника податків. З цього часу багато хто змінив місце реєстрації, а податкову службу не повідомив. Податкове повідомлення-рішення надсилається на адресу, інформація про яку міститься в контролюючому органі, тобто стару адресу. Таким чином, платник не ознайомлений із сумою проведених нарахувань податку. Протягом місяця після зміни місця реєстрації громадянин зобов’язаний повідомити про це контролюючий орган, де він перебуває на обліку.
Тому, якщо громадяни володіють нерухомістю, а податкове повідомлення-рішення не отримали, необхідно звернутись до податкового органу з метою уточнення даних щодо проведених нарахувань податку на нерухоме майно та своєї податкової адреси.