Підприємець у відпустці чи на лікарняному: чи потрібно платити єдиний податок?
Підприємці – платники єдиного податку першої і другої груп, які не використовують працю найманих осіб, звільняються від сплати єдиного податку:
- протягом одного календарного місяця на рік на час відпустки,
- а також за період хвороби, підтвердженої копією листка (листків) непрацездатності, якщо вона триває 30 і більше календарних днів.
Інформація про період щорічної відпустки і терміни втрати працездатності з обов’язковим додаванням копії листка непрацездатності подається до податкового органу за заявою у довільній формі (п. 295.5 ст. 295, п.п. 298.3.2 ст. 298 Податкового кодексу).
Окремого терміну подання заяви щодо періоду щорічної відпустки та її форми не встановлено.
Але для уникнення порушення терміну сплати авансових платежів доцільно подавати заяву щодо періоду щорічної відпустки до початку відпустки, а заяву щодо терміну втрати працездатності з обов’язковим додаванням копії листка непрацездатності подавати одразу після закінчення лікарняного.
Якщо тривалість відпустки є меншою одного календарного місяця, то звільнення від сплати єдиного податку протягом одного календарного місяця не передбачено.
Нагадаємо, що платники єдиного податку першої і другої груп сплачують єдиний податок авансовими внесками не пізніше 20 числа (включно) поточного місяця. Такі платники єдиного податку можуть здійснити сплату єдиного податку авансовим внеском за весь звітний період (квартал, рік), але не більш як до кінця поточного звітного року.
Звертаємо увагу, що платників єдиного податку третьої групи та першої і другої груп, які використовують найманих працівників, на період відпустки не звільнено від сплати єдиного податку.
Отже, підприємці-платники єдиного податку 1 і 2 груп, можуть скористатись нормою щодо звільнення від сплати єдиного податку упродовж одного календарного місяця на рік на час відпустки за умови, якщо вони працюють самостійно та не використовують працю найманих осіб.
Витяг з реєстру платників ПДВ: чи обов’язково отримувати?
Державна податкова інспекція нагадує, що Законом України від 24 жовтня 2013 року № 657-VII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо обліку та реєстрації платників податків та удосконалення деяких положень» скасовано такі документи, як свідоцтво про реєстрацію особи платником податку на додану вартість та свідоцтво про реєстрацію як суб’єкта спеціального режиму оподаткування, та надано право платникам податку на додану вартість за їх запитом отримувати витяги із реєстру платників податку на додану вартість в контролюючих органах.
Так як отримання витягів з реєстру платників податку на додану вартість не є обов’язковим для платників, контролюючі органи не мають підстав вимагати їх у платників.
Підтвердженням факту реєстрації суб’єкта підприємницької діяльності платником податку на додану вартість є наявність інформації про таку реєстрацію на офіційному вебпорталі ДПС, яка оновлюється щоденно.
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйтеся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Електронні сервіси ДПС. Відеоурок 4: Електронний кабінет для громадян. Запит про суми виплачених доходів
Головне управління ДПС у Тернопільській області продовжує серію відеоуроків, присвячених користуванню електронними сервісами Державної податкової служби.
У четвертому відеоуроці начальник територіального відділу електронних сервісів Головного управління ДПС у Тернопільській області Ігор Задорожний продовжує розповідати про «Електронний кабінет» та наявну в ньому інформацію. Зокрема, пояснює як одержати відомості про суми виплачених доходів, інформація про які міститься у Державному реєстрі фізичних осіб.
Зручність отримання інформації через «Електронний кабінет» полягає у швидкості обробки та передачі інформації. При візиті у податкову інспекцію, термін отримання інформації складає 3 робочих дні. При першому візиті необхідно подати заповнений запит. Після 3-х днів одержати інформацію при пред’явленні документу, що підтверджує особу.
У «Електронному кабінеті» дана процедура після заповнення запиту, накладання підпису та надсилання до ДПС, займає до 30 хвилин.
Детальніше дивіться у відео за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=6vl6fCyxzTA&t=6s
Тернопільщина: у сфері бізнесу задіяно майже 61 тисячу осіб
На початок липня 2021 року в Головному управлінні ДПС у Тернопільській області перебували на обліку 60543 основних платники податків. Значна частина – з них приватні підприємці, а це 35999 осіб. Трохи менше було на обліку юридичних осіб – 24544 суб’єкти господарювання. Порівняно з першим півріччям минулорічного періоду підприємців побільшало на 920 осіб та додалося 707 підприємств та філій.
Лише у червні власну справу розпочали 605 платників податків, з яких 516 підприємців та 89 юридичних осіб. Припинили діяльність упродовж цього часу 384 суб’єкти господарювання, з них 84 юрособи та 300 приватних підприємців.
Варто нагадати, що електронні форми документів для реєстрації платників податків розміщені на сайті Державної податкової служби за посиланням: https://tax.gov.ua/zakonodavstvo/elektronni-formi-dokumentiv/reestratsiya-ta-oblik-platnikiv/.
До того ж для представників бізнесу та громадян доступні ряд податкових сервісів у Електронному кабінеті платника (https://cabinet.tax.gov.ua). Тут можна скористатися такими онлайнпослугами: листування з ДПС, формування запитів, укладення договору про визнання електронних документів, ведення і подання звітності, декларування доходів, отримання довідок і витягів, замовлення реєстраційного номеру облікової картки платника податків, внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб, перегляд і друк бланків податкової звітності та багато іншого. Акцентуємо, що вхід до приватної частини Електронного кабінету здійснюється за допомогою сертифіката електронного цифрового підпису, який можна безкоштовно отримати у Центрі обслуговування платників Тернопільської ДПС (сектор реєстрації користувачів управління (центру) сертифікації ключів ІДД ДПС України).