Визначаємо час роботи в режимі офлайн
Відповідно до п. 3 розд. V Порядку реєстрації, ведення реєстру та застосування програмних реєстраторів розрахункових операцій, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 23.06.2020 №317 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 14 червня 2016 року №547» (далі – Порядок №317), програмне рішення програмного реєстратора розрахункових операцій (далі – ПРРО) під час роботи в режимі офлайн має забезпечувати постійний контроль, зокрема, щодо:
- відновлення зв’язку ПРРО із фіскальним сервером та перевіряти наявність такого зв’язку перед формуванням кожного розрахункового документа в режимі офлайн;
- дотримання граничних строків застосування режиму офлайн, інформувати особу, яка здійснює розрахункову операцію про залишок часу, протягом якого може тривати режим офлайн, та припинити проведення розрахункових операцій у режимі офлайн у разі досягнення одного із граничних строків (36 годин підряд або 168 годин протягом календарного місяця).
ПРРО має бути автоматично переведений із режиму офлайн у режим онлайн-обміну з фіскальним сервером у момент відновлення зв’язку між ПРРО та фіскальним сервером.
Отже, в ПРРО час перебування в режимі офлайн рахується відповідно від моменту переходу в режим офлайн (перехід в режим офлайн відбувається при формуванні Повідомлення про проведення розрахункових операцій у період відсутності зв’язку між програмним реєстратором розрахункових операцій та фіскальним сервером за формою №4-ПРРО (додаток 4 до Порядку №317, далі – Повідомлення за ф. №4-ПРРО)) до виходу з режиму офлайн (передача чеків/звітів сформованих в режимі офлайн на фіскальний сервер ДПС).
Роботу в режимі офлайн суб’єкт господарювання може контролювати шляхом сумування періодів часу, протягом якого ПРРО перебував у режимі офлайн: від дати та часу, що зазначаються у Повідомленні за ф. №4-ПРРО з відміткою «початок переведення ПРРО в режим офлайн» до дати та часу, зазначених у Повідомленні за ф. №4-ПРРО «завершення режиму офлайн».
У програмному рішенні «ПРРО Каса» налаштовано відображення часу, проведеного в режимі офлайн.
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйтеся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Відшкодування моральної та матеріальної шкоди: що оподаткують ПДФО
Згідно з п. п. 164.2.14 п. 164.2 ст. 164 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) дохід у вигляді неустойки (штрафів, пені), відшкодування матеріальної або немайнової (моральної) шкоди включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку, крім:
а) сум, що за рішенням суду спрямовуються на відшкодування збитків, завданих платнику податку внаслідок заподіяння йому матеріальної шкоди, а також шкоди життю та здоров’ю, а також відшкодувань моральної шкоди в розмірі, визначеному рішенням суду, але не вище чотирикратного розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, або в розмірі, визначеному законом;
б) відсотків, отриманих від боржника внаслідок прострочення виконання ним договірного зобов’язання;
в) пені, що сплачується на користь платника податку за рахунок бюджету (цільового страхового фонду) внаслідок несвоєчасного повернення надміру сплачених грошових зобов’язань або інших сум бюджетного відшкодування;
г) суми втрат, заподіяних платнику податку актами, визнаними неконституційними, або незаконними рішеннями, діями чи бездіяльністю органів, що здійснюють оперативно-розшукову діяльність, органів досудового розслідування, прокуратури або суду, що відшкодовуються державою в порядку, встановленому законом;
ґ) виплати з державного бюджету, пов’язані з виконанням рішень закордонних юрисдикційних органів, у тому числі Європейського суду з прав людини, прийнятих за наслідками розгляду справ проти України.
Дія п. п. 164.2.14 п. 164.2 ст. 164 ПКУ не поширюється на оподаткування сум страхових виплат, страхових відшкодувань і викупних сум за договорами страхування.
Крім того, відповідно до п. п. 165.1.16 п. 165.1 ст. 165 ПКУ до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включаються такі доходи:
- кошти, отримані платником податку в рахунок компенсації (відшкодування) вартості майна (нематеріальних активів), примусово відчуженого державою у випадках, передбачених законом, або вартість такої компенсації, отриманої у негрошовій формі;
- доходи, отримані внаслідок реалізації заставленого майна, майна платника податку при зверненні стягнення фінансовою установою на таке майно у зв’язку з невиконанням платником податку своїх зобов’язань за договором кредиту (позики), за умови що таке майно було придбано за рахунок такого кредиту (позики).
Ставка податку на доходи фізичних осіб визначена у п. 167.1 ст. 167 ПКУ (18 відсотків).
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйтеся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
На Тернопільщині погашено заборгованість з єдиного внеску на 10,6 млн гривень
Головне управління ДПС у Тернопільській області інформує, що станом на 1 червня 2021 року заборгованість зі сплати єдиного соціального внеску складає 112,2 млн грн, в тому числі борг фізичних осіб-підприємців – 79,0 млн гривень.
Протягом січня-червня 2021 року податківці сформували та направили боржникам 6963 вимог про сплату боргу (недоїмки) з ЄСВ на суму 156,6 млн грн, а також за вказаний період вже надійшло в рахунок погашення заборгованості 10,6 млн грн, в тому числі заходами стягнення органами державної виконавчої служби 3,3 млн гривень.
Саме своєчасна сплата єдиного соціального внеску гарантує громадянам право на соціальний захист. Зокрема, захищені соціальні гарантії для кожного на випадок безробіття, нещасних випадків чи професійних захворювань, гідне пенсійне забезпечення та інші виплати.
Поряд з цим, доцільно зазначити, що згідно із законодавством за несплату або несвоєчасну сплату єдиного внеску до платників передбачено застосування фінансових санкцій. Термін давності щодо стягнення сум недоїмки по єдиному соціальному внеску, штрафів та нарахованої пені не застосовується.
Відповідно до законодавства, платнику, у якого виникла заборгованість, надсилається вимога про сплату боргу (недоїмки). На погашення вказаних у вимозі сум платнику надається десять календарних днів. В разі не погашення узгодженої заборгованості з єдиного внеску, податкові органи надсилають в порядку, встановленому законом, до органів державної виконавчої служби узгоджену вимогу про сплату боргу (недоїмки).
Боржникам-приватним підприємцям особливо слід пам’ятати про те, що одним із джерел погашення боргів перед державою є особисте майно приватного підприємця.
Звертаємо увагу, що відповідно до чинного законодавства єдиний соціальний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника. Зобов’язання із сплати єдиного соціального внеску виконуються у першу чергу і мають пріоритет перед усіма іншими зобов’язаннями, крім зобов’язань із виплати заробітної плати.
Виходячи з того, що єдиний соціальний внесок є соціально значимим платежем, контроль за його своєчасною сплатою є одним із пріоритетних напрямків роботи ГУ ДПС у Тернопільській області, яка спрямовується на підвищення рівня добровільної сплати єдиного соціального внеску та формування високої податкової культури.
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйтеся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»
Місцеві бюджети Тернопільщини отримали 45,2 млн грн акцизного податку
За п’ять місяців цього року від суб’єктів господарювання Тернопільщини до державного бюджету надійшло 10,3 млн грн акцизного податку з вироблених в Україні товарів.
Зокрема, від виробництва горілчаної продукції – 4,6 млн гривень, а від виробництва пива – 5,7 тис. гривень.
Місцеві ж бюджети Тернопільщини отримали за 5 місяців поточного року 45,2 млн грн акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів. Це на 5,4 млн грн більше, ніж за аналогічний період минулого року.
Найбільша сума надійшла від реалізації на території області тютюнових виробів – 20,2 млн грн (це 44,7% від загальної суми надходжень), від продажу алкогольних напоїв надійшло 18 млн грн (39,8%), а від реалізації пива – 7 млн грн (15,5%).
До слова, на території Тернопільської області провадять діяльність 8 підприємств – виробників підакцизною продукції.
Електронні сервіси для дистанційного спілкування з ДПС
Днями заступник начальника Головного управління ДПС у Тернопільській області Сергій Бабій під час Інтернет-конференції поспілкувався онлайн про зручність та доступність використання електронних сервісів ДПС.
На сьогодні, безумовно, онлайн-звітність стала дуже популярним форматом серед українських суб’єктів господарювання.
Не зважаючи на попит на державні е-сервіси і їх зручність порівняно з офлайн-послугами, користувачі помічають недоліки в роботі систем. Хтось не може зайти в «Електронний кабінет», бо він перевантажений в останній день подання декларацій. Комусь не зрозумілий інтерфейс і не вистачає підказок. Але ДПС України щодня вдосконалює свої сервіси для безперебійного та доступного використання. Адже онлайн – цей спосіб є особливо актуальним у період триваючих карантинних обмежень, оскільки позбавляє громадян від потенційних ризиків зараження на COVID-19.
Питання: Чи можна отримати довідку про відсутність заборгованості зі сплати єдиного внеску в електронному вигляді?
Сергій Бабій: Так, можна, для отримання Довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на органи податкової служби, платнику необхідно особисто подати заяву в електронній формі – на адресу уповноваженого органу через приватну частину Електронного кабінету, розміщеного на офіційному вебпорталі ДПС за посиланням: https://cabinet.tax.gov.ua/login, з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» і «Про електронні довірчі послуги».
Вхід до приватної частини сервісу «Електронний кабінет» здійснюється виключно після ідентифікації особи із використанням кваліфікованого електронного підпису.
Створити та надіслати Заяву можливо у меню «Заяви, запити для отримання інформації» особистого онлайн кабінету шляхом вибору відповідної електронної форми документа.
Довідка надається за вибором платника у паперовій або електронній формі, про що він зазначає у заяві.
Довідка або відмова в її наданні готуються протягом 5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання заяви органом, до якого її було подано.
Питання: Чи є можливість відзвітувати про об’єкт оподаткування через Електронний кабінет?
Сергій Бабій: Так, платники податків можуть подати форму №20-ОПП у паперовому вигляді або засобами електронного зв’язку – через Електронний кабінет. Проте є один виняток.
Цей виняток стосується подання форми №20-ОПП, яка містить інформацію про об’єкти оподаткування, зареєстровані у відповідному державному органі без присвоєння реєстраційного номера (кадастрового номера, реєстраційного номера об’єкта нерухомого майна). Така інформація подається до органу ДПС за основним місцем обліку платника податків у паперовому вигляді з додаванням копії документа, що підтверджує реєстрацію об’єкта оподаткування в держоргані.
Зверніть увагу! У такому разі графа 12 «Реєстраційний номер об’єкта оподаткування» повідомлення за формою №20-ОПП не заповнюється.
Питання: Чи вірна інформація про те, що податковий орган повідомляє про наступний термін сплати за ліцензію?
Сергій Бабій: Для зручності платників податків в ДПС працює сервіс оперативного і автоматизованого повідомлення суб’єктів господарювання про сплив терміну чергового платежу за ліцензію, призупинення дії ліцензії або анулювання ліцензії на певний вид діяльності.
Так, повідомлення про необхідність внесення чергового платежу за ліцензію автоматично формується та направляється суб’єкту господарювання засобами електронного зв’язку за 30, за 20, за 10, за 5 днів до настання терміну сплати за ліцензію.
Це дозволяє підвищити якість надання адміністративних послуг та поліпшує сервіс у сфері ліцензування відповідних видів діяльності, на провадження яких суб’єкти господарювання отримали ліцензії.
Питання: У застосунку «Дія», які сервіси доступні від податкової служби?
Сергій Бабій: Минулого року було запроваджено послугу, де батьки під час реєстрації народження дитини можуть отримати її «ідентифікаційний» номер без подання документів до податкового органу та оформлення паспорта громадянина України у формі картки вперше (віком 14 – 18 років) «ID14».
З травня цього року запроваджено ще 6 нових електронних послуг в розділі «Мої податки»: реєстраційні та облікові дані; дані стану розрахунків з бюджетом; відомості про доходи; дані про банківські рахунки; податкова звітність; авторизація з КЕП Дія.
Сергій Бабій: Хотів би інформувати, що в Електронному кабінеті реалізовано нові можливості. Так, платники мають змогу:
- подати повідомлення про використання Є-рахунку та отримати квитанції про включення платника до Реєстру платників, які використовують Є-рахунок;
- отримати доступ до реєстру платників, які використовують Є-рахунок;
- використовувати платіжні системи ГЕРЦ та Свіфт Гарант (крім існуючих);
- отримати відомості з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків в електронному вигляді, засвідчених кваліфікованою електронною печаткою ДПС;
- реєстрації акцизних накладних/розрахунків та податкових накладних/розрахунків коригування до акцизної накладної в Єдиному реєстрі акцизних накладних за новими формами;
- доповнити облікові дані інформацією про види діяльності (КВЕД).
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйтеся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»