Великодедеркальська громада
Тернопільська область, Кременецький район
Логотип Diia
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

Виправляємо помилково складену акцизну накладну, яку ще й зареєстровано в ЄРАН

Дата: 21.04.2021 12:04
Кількість переглядів: 878

Державна податкова інспекція нагадує, якщо особою, що реалізує пальне/спирт етиловий зареєстрована в єдиному реєстрі акцизних накладних зареєстрована (далі – ЄРАН) акцизна накладна складена без факту здійснення господарської операції, двічі на одну операцію, то така особа повинна скласти розрахунок коригування акцизної накладної на зменшення всього обсягу пального/спирту етилового, що був зазначений в акцизній накладній.

У вступній частині такого розрахунку коригування робиться відмітка щодо коду виду коригування – «3» або «6».

У разі коригування акцизної накладної, складеної в одному примірнику або другий примірник якої не зареєстрований отримувачем в ЄРАН особа, яка реалізує пальне/спирт етиловий, складає розрахунок коригування в одному примірнику та самостійно реєструє такий розрахунок коригування в ЄРАН.

У разі коригування акцизної накладної, складеної в двох примірниках, другий примірник якої зареєстрований отримувачем пального/спирту етилового в ЄРАН, особа, що реалізує пальне/спирт етиловий, направляє перший та другий примірники розрахунку коригування акцизної накладної такому отримувачу пального/спирту етилового для реєстрації в ЄРАН.

Після чого, у разі необхідності, на здійснену операцію складається та реєструється в ЄРАН акцизна накладна на операції з реалізації пального/спирту етилового, які фактично відбулись, з правильними показниками.

У разі зазначення невірної дати складання в акцизній накладній, показники такої акцизної накладної коригуються як для акцизної накладної, складеної без факту здійснення господарської операції. Після проведеного коригування на здійснену операцію складається та реєструється в ЄРАН акцизна накладна на операції з реалізації пального/спирту етилового, які фактично відбулись, з правильною датою складання (відмітка щодо складення такої акцизної накладної, показники якої відмінено розрахунком коригування не проставляється).

Виправлення даних щодо порядкового номера акцизної накладної не допускається.

Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua

Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»

Термін подання підприємцем загальносистемником Звіту про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого ЄВ при знятті з обліку платника ЄВ

 

Відповідно до п. 4 частини першої ст. 4 Закону України від 8 липня 2010 року №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон №2464) платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄВ) є фізичні особи – підприємці, в тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування.

Пунктом 1 наказу Міністерства фінансів України від 28.12.2020 №814 «Про деякі особливості звітування з єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування відповідно до наказу Міністерства фінансів України від 14 квітня 2015 року №435» (далі – Наказ №814), встановлено, що до 1 січня 2022 року фізичні особи – підприємці на загальній системі оподаткування подають до контролюючих органів за основним місцем взяття на облік як платника ЄВ Звіт про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску (Форма №Д5 (річна)) (далі – Звіт) згідно з додатком 5 до Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 №435 (далі – Порядок №435).

Згідно з п. 9 розд. ІІІ Порядку №435 у разі державної реєстрації припинення підприємницької діяльності страхувальників, зазначених у п. 2 розд. ІІІ Порядку №435, – фізичних осіб – підприємців, у тому числі тих, які обрали спрощену систему оподаткування, такі особи зобов’язані подати самі за себе Звіт із зазначенням типу форми «ліквідаційна», де останнім звітним періодом є період з дня закінчення попереднього звітного періоду до дня державної реєстрації припинення підприємницької діяльності.

Звіт із зазначенням типу форми «ліквідаційна» формують та подають до контролюючого органу страхувальники, зазначені у п. 2 розд. ІІІ Порядку №435, – протягом 30 календарних днів з дня проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності або з дня подання заяви до контролюючого органу про зняття з обліку платника ЄВ (п. 11 розд. ІІІ Порядку №435).

Підпунктом 8 п. 2 розд ІV Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.04.2015 №449 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 21.12.2020 №790) встановлено, що для платників, зазначених у п. 4 частини першої ст. 4 Закону №2464 (крім осіб, які обрали спрощену систему оподаткування) частини першої ст. 4 Закону №2464, останнім періодом, за який необхідно обчислити та сплатити ЄВ, буде період з дня закінчення попереднього звітного періоду до місяця, в якому здійснено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності включно.

ЄВ сплачується протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого для подання звітності, що містить інформацію щодо сум нарахованого ЄВ за останній звітний період.

Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua

Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»

Чи можна повернути готівку через РРО, якщо оплата здійснена через POST-термінал

 

Відповідно до п. 1 та п. 2 ст. 3 Закону України від 06 липня 1995 року №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон №265) суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосування електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані:

- проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій (далі – РРО) або через зареєстровані фіскальним сервером контролюючого органу програмні РРО (далі – ПРРО) із створенням у паперовій та/або електронній формі відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених Законом №265, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок;

- надавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, включаючи ті, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет, при отриманні товарів (послуг) в обов’язковому порядку розрахунковий документ встановленої форми та змісту на повну суму проведеної операції, створений в паперовій та/або електронній формі (у тому числі, але не виключно, з відтворюванням на дисплеї РРО чи дисплеї пристрою, на якому встановлений ПРРО QR-коду, який дозволяє особі здійснювати його зчитування та ідентифікацію із розрахунковим документом за структурою даних, що в ньому міститься, та/або надсиланням електронного розрахункового документа на наданий такою особою абонентський номер або адресу електронної пошти).

Згідно із ст. 2 Закону №265 розрахункова операція – приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг), видача готівкових коштів за повернутий покупцем товар (не надану послугу), а у разі застосування банківської платіжної картки – оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця або, у разі повернення товару (відмови від послуги), оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця.

Пунктом 1.4 Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 21 січня 2004 року №22 передбачено, що безготівкові розрахунки – це перерахування певної суми коштів з рахунків платників на рахунки отримувачів коштів, а також перерахування банками за дорученням підприємств і фізичних осіб коштів, унесених ними готівкою в касу банку, на рахунки отримувачів коштів. Ці розрахунки проводяться банком на підставі розрахункових документів на паперових носіях чи в електронному вигляді.

Таким чином, якщо оплата за товар (послуги) здійснювалась у безготівковій формі, то повернення коштів за не отриманий товар (не надану послугу) здійснюється у безготівковій формі через установу банку або у разі готівкової форми розрахунків чи застосування банківської платіжної картки – із застосуванням РРО з оформленням відповідного розрахункового документа, але у випадку використання банківської платіжної картки без видачі готівкових коштів, тобто на розрахунковий рахунок покупця, відкритого у банку.

Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua

Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»

 

Понад мільярд гривень податку на доходи фізичних осіб сплатили на Тернопільщині

 

Впродовж січня-березня 2021 року субєкти господарювання Тернопільської області сплатили 1 млрд 44,5 млн грн податку на доходи фізичних осіб, що на 148,8 млн грн більше, ніж у минулому році. З усієї суми надходжень до державного бюджету платники спрямували 263,5 млн грн цього платежу. Місцеві скарбниці поповнились на 781 млн грн податку на доходи фізичних осіб. Сплата перевищила очікувані надходження відповідно на 1,1 відсотка та 1,5 відсотка. Відтак держбюджет додатково отримав 2,8 млн грн податку, а бюджети тергромад 11,3 млн гривень.

Варто мати на увазі, що платниками цього податку є як фізичні особи-резиденти, які отримують доходи з джерел їх походження в Україні, і іноземні доходи, так і фізособи-нерезиденти, які отримують доходи з джерел їх походження в Україні, а також податкові агенти.

До речі, даний платіж є одним із бюджетоформуючих дохідної частини місцевих скарбниць. Так, по області частка податку на доходи фізичних осіб у надходженнях до місцевих бюджетів складає 70 відсотків, а у скарбниці міста Тернополя – 60 відсотків. При цьому, основну частину в надходженнях цього платежу займає оподаткування заробітної плати та інших доходів громадян. Тому протидія тіньовим процесам на ринку праці – одне із пріоритетних завдань податкової служби краю. Серед вжитих заходів – роз’яснювальна та контрольно-перевірочна робота, застосована до суб'єктів господарювання, де існують ризики виплати нелегальної зарплати та мінімізації сплати податкових платежів.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь