Великодедеркальська громада
Шумський район, Тернопільська область

Якщо документи про заробітну плату не збереглися

Згідно із ст. 40 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” для обчислення пенсії враховується заробітна плата (дохід) за будь-які 60 календарних місяців страхового стажу поспіль до 1 липня 2000 року, незалежно від перерв, та за весь період страхового стажу починаючи з 1 липня 2000 року. Заробітна плата (дохід) за період страхового стажу до 1 липня 2000 року ураховується для обчислення пенсії на підставі документів про нараховану заробітну плату (дохід), виданих у порядку, встановленому законодавством, а за період страхового стажу, починаючи з 1 липня 2000 року – за даними що містяться в системі персоніфікованого обліку.

Порядок визначення заробітної плати (доходу) для обчислення пенсії в разі втрати документів про її нарахування та виплату затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 05.07.2006 року № 919.

Для того, щоб скористатися цим Порядком, потрібно:

насамперед визначити дату втрати документів, оскільки цей Порядок застосовується лише в разі втрати первинних документів про нарахування та виплату підприємствами, установами, організаціями заробітної плати (доходу), що сталося до набрання чинності цією Постановою, тобто до 14 липня 2006 року;

визначити, чи є на дату звернення за пенсією підприємство, установа, організація, де працювала особа або їхній правонаступник.

Якщо вони існують, то довідки про зарплату для обчислення пенсії видають ці організації, виходячи з розміру середньої заробітної плати, за відповідною професією (посадою) на такому підприємстві, в установі, організації, що склалася в кожному місяці роботи, за який утрачено документи про нарахування та виплату заробітної плати (доходу). За відсутності на підприємстві, в установі, організації або в їхнього правонаступника відповідної професії (посади) заробітна плата визначається, виходячи з розміру середньої заробітної плати за аналогічною професією (посадою) на такому підприємстві в установі, організації або в їхнього правонаступника. Тобто в цьому разі йдеться про те, що на підприємстві, в установі, організації, де працювала особа, можливо втрачені документи про заробітну плату не всіх працівників. Наприклад втрачені документи цеху № 1, але є документи цеху № 4, де були такі самі посади і виконувалися аналогічні роботи. Якщо втрачено документи всіх працівників, то на бажання пенсіонера коефіцієнт заробітної плати (доходу) за кожен місяць періоду роботи визначається, виходячи з мінімальної заробітної плати за відповідний період.

Якщо підприємство, установу, організацію ліквідовано, а документи до органу вищого рівня або архівних установ не передано, заробітна плата (дохід) застрахованої особи за кожний місяць страхового стажу, який враховується під час обчислення пенсії, визначається, виходячи з тарифної ставки (посадового окладу) за відповідною або аналогічною професією (посадою) у відповідній галузі (системі), за календарний рік, що передує року, з якого призначено (перераховано) пенсію, або виходячи з мінімально гарантованої зазначеної тарифної ставки (посадового окладу), передбаченої галузевою угодою. Довідка про заробітну плату, виходячи з місячної тарифної ставки (посадового окладу) за відповідною або аналогічною професією (посадою), видається місцевим органом з питань праці та соціального захисту населення, а в разі відсутності в такому органі зазначених відомостей – Міністерством праці та соціальної політики України. На бажання пенсіонера коефіцієнт заробітної плати (доходу) за кожен місяць періоду роботи також визначається, виходячи з мінімальної заробітної плати за відповідний період.

Названий Порядок не передбачає відновлення даних про зарплату, яку одержувала особа. Він лише дає можливість скористатися під час обчислення пенсії мінімально гарантованими виплатами.

 

19.02.2019 року



« повернутися до списку новин